Regeneracja
Wielu z Was, zastanawia się jak wygląda krok po kroku proces regeneracji turbosprężarki.
Pierwszym etapem jest wstępna weryfikacja uszkodzeń turbiny przez technika.
Następnie turbina jest rozkręcana na części pierwsze i czyszczona przy użyciu specjalistycznych urządzeń: piaskarki (mikrokólek szklanych nie powodujących uszkodzeń czyszczonego materiału), myjek wodnych
i ultradźwiękowych.
Kolejnym krokiem jest szczegółowa weryfikacja uszkodzeń turbosprężarki, po której określany jest dokładny zakres i koszt naprawy.
W zależności od zakresu czynności, regenerację możemy podzielić na następujące etapy:
-
Regeneracja podstawowa - w skład której wchodzą:
-
Czyszczenie elementów turbosprężarki.
-
Dokładna weryfikacja wszystkich elementów turbosprężarki.
-
Kontrola działania i ew. regulacja mechanizmu zmiennej geometrii (jeśli występuje)
-
Wymiana tzw. KIT-u ( łożyska, uszczelnienia, o ringi )
-
Wyważenie wałka, a następnie całego korpusu wirującego na urządzeniach firmy SCHENCK lidera światowego, produkującego najwyższej klasy urządzenia wyważające.
-
Montaż elementów turbosprężarki.
-
Szczegółowa kontrola jakości (szczelność, hałaśliwość, potwierdzone wydrukiem).
-
Zabezpieczenie antykorozyjne.
-
Wystawienie karty gwarancyjnej z dołączonym protokołem wyważenia.
-
Regeneracja z wymianą koła kompresji
-
Kroki od 1 do 9 jak w pierwszym przypadku, dodatkowo z wymianą koła kompresji.
-
Regeneracja z wymianą wirnika turbosprężarki
-
Kroki od 1 do 9 jak w przypadku regeneracji podstawowej, dodatkowo z wymianą wirnika.
-
Regeneracja z wymianą kompletnego KOR-u
polega na wyczyszczeniu obudowy kompresora, turbiny (mechanizmu zmiennej geometrii )i zaworu sterującego (sprawdzaniu działania)
KOR jest to tzw. serce turbiny, składa się z:
-
obudowy łożyskowań
-
wirnika
-
koła kompresji
-
talerzyka (jeśli występuje)
-
osłony termicznej
-
zestawu KIT