Jak wygląda czyszczenie filtra DPF w firmie KRYMAR?

Procedura regeneracji wygląda następująco: klient zgłasza chęć regeneracji swojego filtra i przywozi go do nas (ewentualnie my go odbieramy); poddajemy filtr oględzinom pod kątem uszkodzeń, również za pomocą endoskopu cyfrowego (jeśli monolit filtra jest uszkodzony, nie nadaje się do regeneracji- należy kupić nowy lub używany filtr).

Jeżeli regeneracja DPF jest możliwa przygotowujemy go do czyszczenia- zakładamy przejściówki, zabezpieczamy czujniki. Po podłączeniu filtra do naszego urządzenia sprawdzamy jego przepustowość (przygotowujemy pierwszy wydruk) i myjemy go kilkukrotnie, zmieniając kierunki przepływu wody.

Po udanym myciu suszymy filtr w temperaturze 90 st.C. W bardzo mocno zabrudzonych DPF pod koniec procesu suszenia, dochodzi do uwolnienia się sadzy i popiołu w postaci “patyczków”. Zdarza się, że zanieczyszczenia są tak mocno uwięzione w kanałach, że czyszczenie wodne usuwa ich większość, ale nie wszystkie. Namoknięte detergentem, rozruszane impulsami wody i powietrza są już niemal gotowe do opuszczenia kanałów, jednak sam przepływ powietrza to wciąż za mało. Suszenie powietrzem o temperaturze 90 st.C powoduje ich mocne obkurczenie w kanałach, a wysoki przepływ gorącego powietrza usunie je z DPF.

Po suszeniu filtr jest ponownie poddawany testowi przepływu (drugi wydruk). Na podstawie porównania obu wyników widzimy jak skuteczne było mycie. Zapytacie więc czym takie urządzenie różni się od zwykłej myjki ciśnieniowej. Myjka ciśnieniowa działa skupionym prądem wody pod wysokim ciśnieniem, natomiast nasza maszyna czyści filtr objętością wody pod ciśnieniem. Gdy myjka działa punktowo na poszczególne kanały, nasza maszyna czyści wszystkie kanały na raz. Takie działanie pozwala jednocześnie na lepsze rozłożenie sił działających na monolit. Podanie dużego ciśnienia punktowo może spowodować zniszczenie w tym miejscu wkładu filtra- wynika to z jego budowy wewnętrznej i składu materiałowego. Kanaliki filtra DPF są zbudowane z porowatego węglika krzemu, związków tytanu i aluminium i innych metali o porowatej strukturze (oprócz tego kanaliki pokryte np. tlenkami glinu i ceru, chlorkiem platyny). Sam węglik krzemu, z którego są głównie zbudowane monolity jest bardzo twardy, ale zarazem i kruchy. Często takiemu “chałupniczemu” myciu towarzyszy nieprzebadana chemia, którą mechanicy wlewają do filtra. Nieumiejętnie dobrana może zniszczyć powłoki kanalików lub spowodować ich jeszcze gorsze zatkanie. Dlatego stanowczo odradzamy takie działania “na własną rękę”. Przez takie, często nieświadome działania mechanicy szkodzą klientowi, a co za tym idzie również i sobie. Firma “KRYMAR”, żeby zapewnić jak najwyższą jakość usług zakupiła najlepszą obecnie na rynku maszynę do regeneracji filtrów DPF, FAP, GPF i SCR- FH2 Semi Double, szwajcarskiej firmy FFSolution.

Funkcja czyszczenia to nie wszystko. FH2 sprawdzi przepływ przed oraz po regeneracji i sporządzi protokół z takiego badania. FH2 pracuje w obiegu zamkniętym z układem filtracji, jest bezpieczne dla środowiska naturalnego i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Czyszczenie odbywa się z udziałem wody. Do każdego DPF aplikuje się odpowiednią ilość detergentu, który ma za zadanie ułatwienie usunięcia resztek oleju silnikowego, a także rozpuszczenie węglowodorów.

Proces regeneracji DPF nie wymaga żadnych modyfikacji filtrów, żadnego rozcinania ani spawania. Suszenie 90 st.C umożliwia poprawny odczyt przepływu powietrza po czyszczeniu, nie dławiony przez wodę; zapobiega przed dymieniem samochodu na biało po montażu DPF do pojazdu; w przypadku montażu filtra nieprawidłowo osuszonego, np. powietrzem o niższej temperaturze, będzie on mocno dławił spaliny- jak filtr zatkany. Może być także problem z adaptacją DPF po czyszczeniu, gdyż mokry DPF niejednokrotnie dławi bardziej niż zabrudzony.

FFSolution (producent maszyny) zleciło wykonanie serii badań rentgenowskich, a także z użyciem mikroskopu elektronowego w celu potwierdzenia, iż procedura regeneracji nie ma negatywnego wpływu na strukturę ceramicznego monolitu, a także jego warstw katalitycznych. Procedura czyszczenia w FH2 jest bezpieczna dla filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Urządzenie FH2 jest nowoczesne, zgodne z aktualnymi trendami w branży motoryzacyjnej i spełnia wszelkie wymagane standardy. Urządzenie pochodzi od doświadczonego i sprawdzonego producenta – szwajcarsko-kanadyjskiej firmy FFSolution, której siedziba mieści się w miejscowości Zug pod Zurychem w Szwajcarii. Zakład produkcyjny znajduje się pod Mediolanem we Włoszech.

FH2 posiada certyfikat CE i jest w pełni oryginalnym produktem. Zawór FFSolution oraz metoda czyszczenia posiada aktywny patent europejski. Posiada dwa zbiorniki na wodę (czystą i brudną)- czyli brak problemów z wydajnością w trakcie czyszczenia. Więcej argumentów chyba nie trzeba przedstawiać. Zapraszamy do kontaktu ze specjalistami z firmy “KRYMAR”. Z pewnością rozwieją wszelkie wątpliwości. “KRYMAR”- turbo satysfakcja gwarantowana!