fbpx

regeneracja filtrów i katalizatorów

Wysoka skuteczność regeneracji filtrów możliwa jest przy użyciu odpowiednich urządzeń oraz z zastosowaniem bezpiecznych metod. W Krymar czyszczenie filtrów cząstek stałych wykonujemy w oparciu o szwajcarską technologię marki FFSolution, znanej na świecie, cenionej przez serwisantów za wysoką skuteczność.

 

Wybierz regenerację DPF dla lepszych osiągów auta

 

Jeżeli codzienna praca Twojego silnika nie zapewnia pełnego dopalania cząstek stałych, cząstki te osiadają na filtrze i zmniejszają wydajność jednostki napędowej. W sytuacji, gdy filtr DPF jest zanieczyszczony, należy rozważyć jego regenerację z użyciem metody:

  • bezpieczniej dla samego filtra
  • ekonomicznej
  • proekologicznej
  • skutecznej

Wszystkie powyższe warunki spełnia system opracowany przez FFSolution, który z jubilerską precyzją czyści filtry DPF samochodów osobowych i ciężarowych - zawsze w sposób bezpieczny dla tych podzespołów.

strzałka
strumień wody

Czyszczenie filtrów wodą

POTENCJAŁ PODWÓJNEGO OBIEGU WODY to klucz całego procesu czyszczenia. Urządzenie FFSolution czyści filtry z użyciem wody oraz przebadanych preparatów niemających negatywnego wpływu na strukturę monolitu filtra.

Urządzenie, w którym spójne działanie dwóch pomp zapewnia stałą, nieprzerwaną filtrację wody, zrewolucjonizowało możliwości usprawniania pracy układu wydechowego.

Filtr DPF umieszczony w komorze urządzenia jest:

  • 1

    Testowany przed rozpoczęciem procesu mycia

  • 2

    Czyszczony pompami pracującymi w dwóch niezależnych układach

  • 3

    Dokładnie osuszony

  • 4

    Ponownie sprawdzony pod kątem skuteczności regeneracji (porównanie przepływu przed i po czyszczeniu wyrażonego w m3/h)

Wydajność stosowanych przez nas urządzeń to niemal 99% usuniętych zanieczyszczeń z filtrów DPF podczas każdej sesji.

strzałka

Gdy silnik nie dopala cząstek sadzy samoczynnie

Każda jednostka napędowa wyposażona w filtr cząstek stałych ma teoretycznie możliwość całkowitego dopalania sadzy. Konieczne są jednak takie warunki jazdy, aby silnik mógł okresowo pracować na maksymalnych obrotach, a to w warunkach miejskich oraz w innych okolicznościach jest często niemożliwe.

 

Regularne czyszczenie DPF pozwoli Ci uniknąć konieczności kosztownej wymiany całego filtra. Gdy zapełnienie porowatych ścianek struktury filtra sadzą przekroczy dopuszczalny poziom (zależnie od modelu pojazdu, najczęściej ~80%), komputer pokładowy wyświetli odpowiedni komunikat na desce rozdzielczej pojazdu. Wystarczy niezwłocznie zgłosić się do serwisu i poddać filtr procesowi czyszczenia, aby odzyskać komfort jazdy.

strzałka

Jakie mogą być przyczyny problemów z filtrem?

Przed założeniem wyczyszczonego filtra należy sprawdzić wszystkie układy odpowiedzialne za jego pracę. Wykrycie przyczyny zatkania filtra jest ważne dla jego dalszej prawidłowej pracy.

 

Możliwe przyczyny to:

  • nieprawidłowa eksploatacja pojazdu z filtrem i/lub katalizatorem (jazda na krótkich dystansach, przerwane wypalania, itp.)
  • usterki układu paliwowego ("lejące" wtryski, powodujące zwiększoną emisję spalin)
  • nieprawidłowe działanie układu recyrkulacji spalin (EGR)
  • wadliwie działające sondy i/lub czujniki
  • awaria układu dotrysku czynnika AdBlue (w układach SCR)
  • awaria turbosprężarki, powodująca przedostanie się oleju silnikowego do układu wydechowego
  • nieumiejętne stosowanie dodatków do paliwa i oleju (powodujące pojawienie się w spalinach popiołów)
  • w przypadku filtrów mokrych (tzw. FAP) brak płynu obniżającego temperaturę wypalania sadzy (m.in. auta koncernu PSA lub z silnikiem ich produkcji- płyn EOLYS, INFINEUM itp.)