Filtry DPF/FAP – utrapienie, czy po prostu kolejny, zwykły podzespół pojazdu?

Wprowadzenie normy emisji spalin EURO4 w 2006 roku z pewnością wstrząsnęło rynkiem motoryzacyjnym i spowodowało wprowadzenie istotnych zmian w układzie wydechowym bodajże każdego typu pojazdu. Od tego czasu powszechne stały się filtry cząstek stałych. Wielu właścicieli aut, nie znając zasady działania filtra, a przy tym widząc pierwsze efekty jego zapchania, zwyczajnie zaczęło usuwać filtry. Czy…
Czytaj więcej
laboratorium technologiczne

Laboratorium technologiczne

Jakiś czas temu, pewien klient oglądając naszą firmę użył stwierdzenia, którym teraz dumnie się posługujemy. Określił nasz warsztat jako: “technologiczne laboratorium”. Zatem nie jeden zadał by sobie pytanie: dlaczego? Co jest takiego w tej firmie niezwykłego?
Czytaj więcej
smog

Smog – narastający problem polskich miast.

Od jakiegoś czasu popularnym, a wręcz modnym tematem stał sięproblem wszechobecnego smogu. Dzięki coraz większej świadomościspołecznej obywateli i wywieraniu coraz większej presji narządzących i stosowne urzędy rozpoczęto w Polsce wiele programówi badań mających na celu rozpoznanie zagrożenia smogiem i jegowyeliminowanie.
Czytaj więcej

Układy regulujące w turbosprężarkach

Pełną wydajność turbosprężarki możemy osiągną tylko poprzez efektywne sterowanie. Właśnie dlatego zostały opracowane systemy mające sterować ciśnieniem doładowania. Kilka z nich jest powszechnie stosowanych w pojazdach. Nazwy takie jak VNT (Variable Nozzle Turbine), WG (Wastegate), BOV (blow off valve), czy DV (Dump valve) są już powszechnie znane dla wszystkich mechaników i fanów motoryzacji.
Czytaj więcej

Wybór warsztatu gwarantem poprawności wykonania regeneracji DPF

Jak powszechnie wiadomo, nie można wycinać filtrów dpf, dlatego też coraz więcej ludzi decyduje się na regenerację. Udają się do warsztatu i oddają swój filtr do regeneracji. I co potem? Co się z nim dzieje? Tym również powinniśmy się zainteresować. Jak dobitnie pokazała nam praktyka, ile warsztatów- tyle metod. Zdecydowana większość może spowodować nawet nieodwracalne…
Czytaj więcej
budowa turbosprężarki

Uproszczony opis budowy turbosprężarki

Jak sama nazwa wskazuje składa się z dwóch części- turbiny i sprężarki połączonych wspólnym wałkiem. Spaliny opuszczające silnik napędzają wirnik. Ten, za pośrednictwem wałka przekazuje energię ze spalin kołu kompresji, które spręża powietrze (zassane z filtra powietrza). Tak sprężone powietrze- najczęściej przez intercooler- trafia do silnika.
Czytaj więcej

Układy oczyszczania spalin stosowane w naszych samochodach- filtry i katalizatory.

W dzisiejszych czasach coraz więcej uwagi przykładanej jest do ekologii. Szczególnie tymi działaniami dotknięty jest przemysł motoryzacyjny. Stosunkowo najwcześniej, ze względu na pierwsze normy emisji spalin, które były niezbyt wymagające, zaczęto stosować reaktory katalityczne.
Czytaj więcej
objawy awarii turbosprężarki

Objawy awarii turbosprężarki i ich możliwe przyczyny.

Wycieki oleju z turbosprężarki – wadliwe uszczelnienia? Nic bardziej mylnego. Wycieki oleju z turbosprężarki wcale nie muszą być spowodowane jej uszkodzeniem, czy wadliwością. W pierwszej kolejności powinniśmy się zainteresować jej otoczeniem, gdyż nawet nowa lub zregenerowana turbosprężarka przy niesprawdzonym otoczeniu będzie “puszczać” olej.
Czytaj więcej

Jak wygląda czyszczenie filtra DPF w firmie KRYMAR?

Procedura regeneracji wygląda następująco: klient zgłasza chęć regeneracji swojego filtra i przywozi go do nas (ewentualnie my go odbieramy); poddajemy filtr oględzinom pod kątem uszkodzeń, również za pomocą endoskopu cyfrowego (jeśli monolit filtra jest uszkodzony, nie nadaje się do regeneracji- należy kupić nowy lub używany filtr).
Czytaj więcej
turbospreżarka

Jak dbać o auto z turbosprężarką?

W idealnych warunkach, turbosprężarka samochodowa jest urządzeniem praktycznie nieśmiertelnym. Wszystkie jej elementy ruchome pracują nie mając kontaktu ze sobą: cały układ wirujący porusza się na łożyskach ślizgowych, które z kolei poruszają się na cienkim filmie olejowym.
Czytaj więcej
droga przez las

Ekologia w służbie motoryzacji

Nasza firma, znajdująca się na obszarach Zielonych Płuc Polski, na przyrodniczo pięknym Podlasiu, jest szczególnie zainteresowana kwestiami ekologii. Zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest środowisko, które nas otacza. To co zostawimy po sobie naszym dzieciom i wnukom nie może im przecież szkodzić i ich truć. Dlatego profil naszej działalności jest oparty także o…
Czytaj więcej

DPF- wycięcie, regeneracja czy zakup nowego?

Jak powszechnie wiadomo filtry te dosyć często się zapychają. Częsta jazda po mieście, przerwane dopalania, awaria np. turbosprężarki lub czujników przyczyniają się do ich zatkania. Wtedy kierowca staje przed dylematem: wyciąć (pozbyć się go raz na zawsze), regenerować, czy kupić nowy (oryginalny bądź zamiennik).
Czytaj więcej
kluczyki

Dobór odpowiedniego mechanika i warsztatu gwarancją bezawaryjnej pracy filtra DPF

Od jakiegoś czasu zauważalnie zwiększył się poziom ignorancji wśród mechaników jeśli chodzi o kwestie ekologii i ochrony środowiska w motoryzacji. Nie przykładają oni należytej uwagi do rozwiązań montowanych przez producentów pojazdów.
Czytaj więcej

Dlaczego stosowanie używanych lub tanich, niskiej jakości podzespołów w trakcie regeneracji nie jest dobrym rozwiązaniem?

Na Polskim rynku działa całkiem dużo firm zajmujących się regeneracją turbosprężarek. Spora część z nich (z reguły te oferujące relatywnie niską w stosunku do pozostałych firm cenę usługi) do regeneracji stosuje używane lub tanie podzespoły. Dlaczego te rozwiązanie, pomimo iż tańsze, wcale nie jest lepsze?
Czytaj więcej
problemy z turbosprezarkami

Charakterystyczne problemy z turbosprężarkami w poszczególnych typach pojazdów

Każdy producent, konstruując swój pojazd zapewnia mu unikalne i niepowtarzalne rozwiązania. Nie zawsze jednak są to rozwiązania trafione. W poszczególnych jednostkach napędowych natrafimy na systemy mające w założeniach poprawiać pracę silnika, a tymczasem nierzadko mu szkodzą.
Czytaj więcej

Wymiana olejów i płynów eksploatacyjnych – jak dbać

Wymiana oleju w samochodzie nie jest – jakby mogło się zdawać – najprostszą czynnością. Należy bowiem pamiętać, że istnieją różne typy olejów, a także inne liczne płyny eksploatacyjne, które trzeba systematycznie wymieniać. Jeśli zaniedba się ten obowiązek, może dojść do poważnych uszkodzeń auta, które z całą pewnością będą kosztować o wiele więcej, niż tylko wymiana…
Czytaj więcej
turbosprężarka

Turbosprężarka – czym jest i jak o nią dbać

Turbosprężarka to urządzenie, które stosuje się przede wszystkim w celu zwiększenia mocy jednostki napędowej. Inaczej mówiąc, jest to maszyna wirnikowa, która składa się z turbiny oraz sprężarki osadzonych na tym samym wale (stąd nazwa turbosprężarka). Ma ona za zadanie odzyskać energię spalin i wykorzystać ją do wtłaczania do silnika większych ilości powietrza.
Czytaj więcej
auto zimą

Przygotowanie auta do zimy – na co zwrócić uwagę

Niestety każda zima przysparza wiele problemów, jednak jedno jest pewne- zaskoczy drogowców. Co powinniśmy zrobić, abyśmy to my nie okazali się zaskoczeni? Razem z zimą pojawi się śnieg, lód, a co za tym idzie śliskie drogi.
Czytaj więcej
fotelik samochodowy dla dziecka

Pamiętaj o dziecku – foteliki, zabezpieczenia, przepisy

Wyruszając w dalszą podróż zwykle sprawdzamy trasę, przygotowujemy GPS, oceniamy stan techniczny samochodu, tankujemy, przygotowujemy jedzenie. Często zdarza się, że zapominamy o podstawowych rzeczach, np. o bezpieczeństwu naszych najbliższych, a szczególnie dzieci.
Czytaj więcej
tankowanie paliwa

Paliwa – dlaczego jakość ma znaczenie

Na zdecydowanej większości stacji paliw poza benzyną bezołowiową 95 i 98 oktanową, a także klasycznym olejem napędowym, bardzo często można również dostrzec ulepszone paliwa.
Czytaj więcej