Układy regulujące w turbosprężarkach

Pełną wydajność turbosprężarki możemy osiągną tylko poprzez efektywne sterowanie. Właśnie dlatego zostały opracowane systemy mające sterować ciśnieniem doładowania. Kilka z nich jest powszechnie stosowanych w pojazdach. Nazwy takie jak VNT (Variable Nozzle Turbine), WG (Wastegate), BOV (blow off valve), czy DV (Dump valve) są już powszechnie znane dla wszystkich mechaników i fanów motoryzacji. Wszystkie te…
Czytaj więcej

Wybór warsztatu gwarantem poprawności wykonania regeneracji DPF

Jak powszechnie wiadomo, nie można wycinać filtrów dpf, dlatego też coraz więcej ludzi decyduje się na regenerację. Udają się do warsztatu i oddają swój filtr do regeneracji. I co potem? Co się z nim dzieje? Tym również powinniśmy się zainteresować. Jak dobitnie pokazała nam praktyka, ile warsztatów- tyle metod. Zdecydowana większość może spowodować nawet nieodwracalne…
Czytaj więcej

Uproszczony opis budowy turbosprężarki

Jak sama nazwa wskazuje składa się z dwóch części- turbiny i sprężarki połączonych wspólnym wałkiem. Spaliny opuszczające silnik napędzają wirnik. Ten, za pośrednictwem wałka przekazuje energię ze spalin kołu kompresji, które spręża powietrze (zassane z filtra powietrza). Tak sprężone powietrze- najczęściej przez intercooler- trafia do silnika. Dzięki turbosprężarce, która zapewnia wzrost ilość powietrza dostarczonego do…
Czytaj więcej

Układy oczyszczania spalin stosowane w naszych samochodach- filtry i katalizatory.

W dzisiejszych czasach coraz więcej uwagi przykładanej jest do ekologii. Szczególnie tymi działaniami dotknięty jest przemysł motoryzacyjny. Stosunkowo najwcześniej, ze względu na pierwsze normy emisji spalin, które były niezbyt wymagające, zaczęto stosować reaktory katalityczne. Spaliny przepływające przez katalizator reagują z jego strukturą wewnętrzną. W silnikach o zapłonie iskrowym obecnie najczęściej stosowane są katalizatory trójfunkcyjne (TWC),…
Czytaj więcej

Objawy awarii turbosprężarki i ich możliwe przyczyny.

Wycieki oleju z turbosprężarki – wadliwe uszczelnienia? Nic bardziej mylnego. Wycieki oleju z turbosprężarki wcale nie muszą być spowodowane jej uszkodzeniem, czy wadliwością. W pierwszej kolejności powinniśmy się zainteresować jej otoczeniem, gdyż nawet nowa lub zregenerowana turbosprężarka przy niesprawdzonym otoczeniu będzie “puszczać” olej. Poniżej przedstawiamy najczęściej występujące przyczyny wycieków oleju z turbosprężarki: stosowanie do uszczelnienia…
Czytaj więcej

Jak wygląda czyszczenie filtra DPF w firmie KRYMAR?

Procedura regeneracji wygląda następująco: klient zgłasza chęć regeneracji swojego filtra i przywozi go do nas (ewentualnie my go odbieramy); poddajemy filtr oględzinom pod kątem uszkodzeń, również za pomocą endoskopu cyfrowego (jeśli monolit filtra jest uszkodzony, nie nadaje się do regeneracji- należy kupić nowy lub używany filtr). Jeżeli filtr nadaje się do regeneracji przygotowujemy go do…
Czytaj więcej

Jak dbać o auto z turbosprężarką?

W idealnych warunkach, turbosprężarka samochodowa jest urządzeniem praktycznie nieśmiertelnym. Wszystkie jej elementy ruchome pracują nie mając kontaktu ze sobą: cały układ wirujący porusza się na łożyskach ślizgowych, które z kolei poruszają się na cienkim filmie olejowym. Jeżeli nie zajdą niesprzyjające okoliczności, tj. spadki ciśnienia i zanieczyszczenia oleju, lub na przykład coś nie wpadnie do turbosprężarki…
Czytaj więcej

Ekologia w służbie motoryzacji

Nasza firma, znajdująca się na obszarach Zielonych Płuc Polski, na przyrodniczo pięknym Podlasiu, jest szczególnie zainteresowana kwestiami ekologii. Zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest środowisko, które nas otacza. To co zostawimy po sobie naszym dzieciom i wnukom nie może im przecież szkodzić i ich truć. Dlatego profil naszej działalności jest oparty także o…
Czytaj więcej

DPF- wycięcie, regeneracja czy zakup nowego?

Jak powszechnie wiadomo filtry te dosyć często się zapychają. Częsta jazda po mieście, przerwane dopalania, awaria np. turbosprężarki lub czujników przyczyniają się do ich zatkania. Wtedy kierowca staje przed dylematem: wyciąć (pozbyć się go raz na zawsze), regenerować, czy kupić nowy (oryginalny bądź zamiennik). Wycięcie DPF-a Całkowite wycięcie DPF-a powoduje, iż do atmosfery przedostają się…
Czytaj więcej

Dobór odpowiedniego mechanika i warsztatu gwarancją bezawaryjnej pracy filtra DPF

Od jakiegoś czasu zauważalnie zwiększył się poziom ignorancji wśród mechaników jeśli chodzi o kwestie ekologii i ochrony środowiska w motoryzacji. Nie przykładają oni należytej uwagi do rozwiązań montowanych przez producentów pojazdów. A przecież tak niewiele potrzeba, aby nasze auta spełniały wszelkie normy- tak emisyjne, jak i społeczne. Tak, również społeczne. Coraz większą wagę przykładamy do…
Czytaj więcej

Dlaczego stosowanie używanych lub tanich, niskiej jakości podzespołów w trakcie regeneracji nie jest dobrym rozwiązaniem?

Na Polskim rynku działa całkiem dużo firm zajmujących się regeneracją turbosprężarek. Spora część z nich (z reguły te oferujące relatywnie niską w stosunku do pozostałych firm cenę usługi) do regeneracji stosuje używane lub tanie podzespoły. Dlaczego te rozwiązanie, pomimo iż tańsze, wcale nie jest lepsze? W tym momencie musimy pochylić się nad budową turbosprężarki. Jak…
Czytaj więcej

Charakterystyczne problemy z turbosprężarkami w poszczególnych typach pojazdów

Każdy producent, konstruując swój pojazd zapewnia mu unikalne i niepowtarzalne rozwiązania. Nie zawsze jednak są to rozwiązania trafione. W poszczególnych jednostkach napędowych natrafimy na systemy mające w założeniach poprawiać pracę silnika, a tymczasem nierzadko mu szkodzą. Taką specyficzną jednostką napędową jest np.1,6 HDi stosowany w pojazdach Ford, Peugeot, Volvo, Mini, Mazda i Citroen. Problemem w…
Czytaj więcej

Wymiana olejów i płynów eksploatacyjnych – jak dbać

Wymiana oleju w samochodzie nie jest – jakby mogło się zdawać – najprostszą czynnością. Należy bowiem pamiętać, że istnieją różne typy olejów, a także inne liczne płyny eksploatacyjne, które trzeba systematycznie wymieniać. Jeśli zaniedba się ten obowiązek, może dojść do poważnych uszkodzeń auta, które z całą pewnością będą kosztować o wiele więcej, niż tylko wymiana…
Czytaj więcej
turbosprężarka

Turbosprężarka – czym jest i jak o nią dbać

Turbosprężarka to urządzenie, które stosuje się przede wszystkim w celu zwiększenia mocy jednostki napędowej. Inaczej mówiąc, jest to maszyna wirnikowa, która składa się z turbiny oraz sprężarki osadzonych na tym samym wale (stąd nazwa turbosprężarka). Ma ona za zadanie odzyskać energię spalin i wykorzystać ją do wtłaczania do silnika większych ilości powietrza. Budowa turbosprężarki Turbosprężarka…
Czytaj więcej
auto zimą

Przygotowanie auta do zimy – na co zwrócić uwagę

Niestety każda zima przysparza wiele problemów, jednak jedno jest pewne- zaskoczy drogowców. Co powinniśmy zrobić, abyśmy to my nie okazali się zaskoczeni? Razem z zimą pojawi się śnieg, lód, a co za tym idzie śliskie drogi. Ciągła wilgoć, ujemne temperatury, piasek, sól i inne środki chemiczne, które są stosowane do posypywania dróg to niektóre z…
Czytaj więcej
fotelik samochodowy dla dziecka

Pamiętaj o dziecku – foteliki, zabezpieczenia, przepisy

Wyruszając w dalszą podróż zwykle sprawdzamy trasę, przygotowujemy GPS, oceniamy stan techniczny samochodu, tankujemy, przygotowujemy jedzenie. Często zdarza się, że zapominamy o podstawowych rzeczach, np. o bezpieczeństwu naszych najbliższych, a szczególnie dzieci. Posiadamy jakiś fotelik dla dziecka, ale nie przykładamy wagi do tego jaki. Tymczasem niezwykle ważne jest, by sprzęt, w którym będzie podróżowało nasze…
Czytaj więcej
tankowanie paliwa

Paliwa – dlaczego jakość ma znaczenie

Na zdecydowanej większości stacji paliw poza benzyną bezołowiową 95 i 98 oktanową, a także klasycznym olejem napędowym, bardzo często można również dostrzec ulepszone paliwa. Reklamy systematycznie kuszą kierowców licznymi informacjami, że dzięki „mocniejszej”, a co za tym idzie przeważnie równie droższej benzynie kierowca ma zapewnione znacznie lepsze osiągi silnika, zdecydowanie bardziej ekologiczne spaliny i dłuższy…
Czytaj więcej
opona

Opony – kiedy powinno się wymieniać + porównanie opon

Wymiana opon podstawą do bezpiecznej jazdy cały rok Obecnie w Polsce nie ma przepisów regulujących kwestię wymiany opon w sezonie zimowym, jak to ma miejsce w pozostałych krajach unii. Brak obowiązku wymiany opon na zimowe nie świadczy o braku jego konieczności. W związku z nadchodzącą zimą warto jest rozważyć ich zakup aby uchronić się od…
Czytaj więcej
turbosprężarka

Kto powinien zająć się regeneracją Twojej turbosprężarki i dlaczego

Regeneracja turbosprężarki to o wiele tańszy, w porównaniu do zakupu nowej, sposób na przywrócenie jej sprawności. Proces regeneracji musi być wykonywany z najwyższą starannością i wymaga zachowania pewnych procedur. Turbosprężarka to połączenie turbiny, wprawianej w ruch przez spaliny, i napędzanej przez tę turbinę sprężarki, wtłaczającej powietrze do silnika. Ta możliwość wtłoczenia dodatkowej dawki powietrza działa…
Czytaj więcej
dbanie o lakier

Jak dbać o lakier (mycie samochodu + detailing)

Car-detailing, czyli poprawne dbanie o czystość i nienaganny stan lakieru naszego auta 1. Czym jest car-detailing? Jest to skrupulatny proces pielęgnacji oraz ochrony samochodu, który ma na celu utrzymanie auta w takim stanie jaki prezentowany jest w salonach i na pokazach. Car-detailing nie jest stosowany tylko w wypadku drogich i nowych aut bądź wartościowych, starszych…
Czytaj więcej