SHOW YOURSELF III edycja
SHOW YOURSELF– polskie produkty budowlane na arenie międzynarodowej- III edycja Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014- 2020, w ramach osi priorytetowej 2 Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, działanie 2.3 Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw poddziałanie 2.3.3 Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych, wniosek o numerze POIR.02.03.03-20-0004/18. CEL PROJEKTU: Projekt dotyczy…
Czytaj więcej SHOW YOURSELF IV edycja
SHOW YOURSELF – polskie produkty budowlane na arenie międzynarodowej- IV edycja Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014- 2020, w ramach osi priorytetowej 2 Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, działanie 2.3 Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw poddziałanie 2.3.3 Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych, wniosek o numerze POIR.02.03.03-20-0002/19. CEL PROJEKTU: Projekt…
Czytaj więcej John Deere – Turbosprężarka o zmiennej geometrii VGT
Ciągniki rolnicze sygnowane logiem John Deere zasłynęły ze swych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych ułatwiających prace polowe zarówno pod kątem mechaniki jak i komfortu użytkowania. Pojazdy te stanowią symbol nowoczesnego rolnictwa. W tym artykule skupimy się na konkretnym rozwiązaniu zastosowanym przez inżynierów z Illinois, a mianowicie układam doładowania silnika. Mając na celu osiągnięcie jak najlepszej charakterystyki…
Czytaj więcej Filtry DPF/FAP – utrapienie, czy po prostu kolejny, zwykły podzespół pojazdu?
Można wymieniać wiele powodów wprowadzenia norm, a co za tym idzie DPF-ów: zaniki warstwy ozonowej, chmury smogu nad dużymi miastami, ale najważniejsze to coraz częstsze zachorowania na choroby związane z układem oddechowym. Nasze silniki emitują do atmosfery cząstki stałe (m.in. pm10 i pm2,5), węglowodory, tlenki azotu, popioły i wiele innych. Z każdą kolejną normą pojawiały…
Czytaj więcej Układy regulujące w turbosprężarkach
Pełną wydajność turbosprężarki możemy osiągną tylko poprzez efektywne sterowanie. Właśnie dlatego zostały opracowane systemy mające sterować ciśnieniem doładowania. Kilka z nich jest powszechnie stosowanych w pojazdach. Nazwy takie jak VNT (Variable Nozzle Turbine), WG (Wastegate), BOV (blow off valve), czy DV (Dump valve) są już powszechnie znane dla wszystkich mechaników i fanów motoryzacji.
Czytaj więcej Wybór warsztatu gwarantem poprawności wykonania regeneracji DPF
Jak powszechnie wiadomo, nie można wycinać filtrów dpf, dlatego też coraz więcej ludzi decyduje się na regenerację. Udają się do warsztatu i oddają swój filtr do regeneracji. I co potem? Co się z nim dzieje? Tym również powinniśmy się zainteresować. Jak dobitnie pokazała nam praktyka, ile warsztatów- tyle metod. Zdecydowana większość może spowodować nawet nieodwracalne…
Czytaj więcej Uproszczony opis budowy turbosprężarki
Jak sama nazwa wskazuje składa się z dwóch części- turbiny i sprężarki połączonych wspólnym wałkiem. Spaliny opuszczające silnik napędzają wirnik. Ten, za pośrednictwem wałka przekazuje energię ze spalin kołu kompresji, które spręża powietrze (zassane z filtra powietrza). Tak sprężone powietrze- najczęściej przez intercooler- trafia do silnika.
Czytaj więcej Układy oczyszczania spalin stosowane w naszych samochodach- filtry i katalizatory.
W dzisiejszych czasach coraz więcej uwagi przykładanej jest do ekologii. Szczególnie tymi działaniami dotknięty jest przemysł motoryzacyjny. Stosunkowo najwcześniej, ze względu na pierwsze normy emisji spalin, które były niezbyt wymagające, zaczęto stosować reaktory katalityczne.
Czytaj więcej Jak wygląda czyszczenie i regeneracja filtra DPF w firmie KRYMAR?
Jeżeli czyszczenie i regeneracja DPF jest możliwa przygotowujemy go do czyszczenia- zakładamy przejściówki, zabezpieczamy czujniki. Po podłączeniu filtra do naszego urządzenia sprawdzamy jego przepustowość (przygotowujemy pierwszy wydruk) i myjemy go kilkukrotnie, zmieniając kierunki przepływu wody. Po udanym myciu suszymy filtr w temperaturze 90 st.C. W bardzo mocno zabrudzonych DPF pod koniec procesu suszenia, dochodzi do…
Czytaj więcej Jak dbać o auto z turbosprężarką?
W idealnych warunkach, turbosprężarka samochodowa jest urządzeniem praktycznie nieśmiertelnym. Wszystkie jej elementy ruchome pracują nie mając kontaktu ze sobą: cały układ wirujący porusza się na łożyskach ślizgowych, które z kolei poruszają się na cienkim filmie olejowym.
Czytaj więcej Ekologia w służbie motoryzacji
Jeśli jesteśmy w temacie środowiska i turbosprężarek, sama zasada ich działania sprzyja ekologii. Idea odzyskania energii ze spalin do polepszenia osiągów silnika okazała się słusznym kierunkiem w rozwoju jednostek napędowych wszelkich pojazdów. Turbina odzyskuje część energii ze spalin i przekazuje ją na sprężarkę, dzięki której do silnika trafia większa ilość powietrza. Urządzenie to jest zbudowane…
Czytaj więcej DPF- wycięcie, regeneracja czy zakup nowego?
Całkowite wycięcie DPF-a powoduje, iż do atmosfery przedostają się cząsteczki sadzy (pm10 i pm2,5), które po dostaniu się do płuc przenikają do układu krwionośnego. Mogą powodować wiele schorzeń, często śmiertelnych. Za sprawą nowych regulacji prawnych oraz coraz lepszej kontroli takie zachowania staną się coraz mniej popularne i coraz bardziej piętnowane. Zatrzymanie dowodu rejestracyjnego w czasie…
Czytaj więcej Dobór odpowiedniego mechanika i warsztatu gwarancją bezawaryjnej pracy filtra DPF
Od jakiegoś czasu zauważalnie zwiększył się poziom ignorancji wśród mechaników jeśli chodzi o kwestie ekologii i ochrony środowiska w motoryzacji. Nie przykładają oni należytej uwagi do rozwiązań montowanych przez producentów pojazdów.
Czytaj więcej Dlaczego stosowanie używanych lub tanich, niskiej jakości podzespołów w trakcie regeneracji nie jest dobrym rozwiązaniem?
Na Polskim rynku działa całkiem dużo firm zajmujących się regeneracją turbosprężarek. Spora część z nich (z reguły te oferujące relatywnie niską w stosunku do pozostałych firm cenę usługi) do regeneracji stosuje używane lub tanie podzespoły. Dlaczego te rozwiązanie, pomimo iż tańsze, wcale nie jest lepsze?
Czytaj więcej Charakterystyczne problemy z turbosprężarkami w poszczególnych typach pojazdów
Taką specyficzną jednostką napędową jest np.1,6 HDi stosowany w pojazdach Ford, Peugeot, Volvo, Mini, Mazda i Citroen. Problemem w nim występującym są zacierające się turbosprężarki. Dzieje się tak, ponieważ spod wtryskiwaczy przedostają się do oleju spaliny, które razem tworzą szlam. Jako że w turbosprężarce stosowane są łożyska ślizgowe poruszające się na cienkim filmie olejowym, taki…
Czytaj więcej Turbosprężarka – czym jest i jak o nią dbać
Budowa turbosprężarki Turbosprężarka dzieli się na dwa istotne elementy, które stanowią część gorącą (turbina) oraz zimną (sprężarka). Są to wirnik i koło kompresji połączone ze sobą wspólnym wałem. Wałek zaś jest odpowiednio ułożyskowany w korpusie środkowym. Gorąca część turbosprężarki jest elementem układu wydechowego, natomiast zimna jest częścią układu dolotowego jednostki napędowej. Warto też wiedzieć, że…
Czytaj więcej